fredag 11 februari 2011

Belle & Sebastian och ticnetkrångel

Sådär nu har jag äntligen beställt biljetter till en konsert med Belle & Sebastian på Cirkus i april. Kan inte säga att det var en enkel sak att göra. Det stora problemet var att jag hade fått presentbiljetter som jag tänkte betala med. Nej se den gubben gick inte. Det enda sättet som finns för att betala med presentbiljetter är på ett ATG-ombud men den möjligheten hade arrangörerna valt att ta bort. Tack. Lösningen blev alltså att jag fick köpa biljetter på internet och sedan posta mina presentbiljetter tillsammans med mina bankuppgifter för att få pengarna tillbaka. Känns ju som att man kunde ha löst det på ett bättre sätt. Återstår bara att skicka brevet till ticnet. Funderar starkt på att skriva brevet på ett hemligt språk och skicka med ett tillhörande chiffer. Så de också får något att göra menar jag.

Nåväl. Här är vad jag har att se fram emot i alla fall:

Kan inte säga att jag har väldigt stor koll på Belle & Sebastian men jag gillar verkligen det jag har hört. Det känns alltid så himla gemytligt och äkta med dem. Det märks att det finns en sann musikglädje och det är väldigt roligt att de ständigt utvecklar deras sound och framför allt att de aldrig verkar göra samma låt två gånger, till skillnad från många andra band. Ska bli kul att se dem och framför allt att gå på en konsert med ett band som jag inte har stenkoll på. Har gjort det ett par gånger förut och det har faktiskt nästan alltid blivit bra.

1 kommentar:

  1. nu blev jag lite avundssjuk. Belle & Sebastian är riktigt bra. Deras senaste två-tre skivor har tyvärr varit lite trista i jämförelse med tidigare plattor men det är fortfarande ett bra band. hoppas det blir en bra koncert, det kanske t.om blir en recension på din blogg som jag nu lagt till på bloglovin och min egen länklista.

    SvaraRadera